30 Aralık 2023 Cumartesi

JuniorsPortföy Aralık 2023 Değerlendirmesi

 ​

Selamlar Arkadaşlar!

Oğlumun ilerleyen yıllardaki eğitim hayatına katkısı olması amacıyla, 2022 Mart ayında oluşturduğum JuniorsPortföyü imkanlar dahilinde alımlar yaprak büyütmeye çalışıyorum. BİST 100 Aralık ayını; düşüş eğiliminde en düşük 7.202 en yüksek ise 8.125 puan aralığında, portföylerin ise ciddi manada zarar görerek geride bırakmış oldu. Dövizin ufak ufak artması ve borsanın ise bir birimlik düşüşünde hisselerin müthiş endeks mühendisliği sayesinde 3-5 birim düşmesiyle sanki yabancılara güzelim şirketler uygun fiyatlardan buyur edildi. Bende kibarca söylemek gerekirse böyle bir kanı oluştu.

Merkez Bankası Para Politikası Kurulu faizi 250 Baz Puan daha artırarak %42,5' a çıkardı.

Faiz artırım kararı ile birlikte mevduat faizlerinin %50'lere yükselmesi borsaya ciddi alternatif oluşturuyor. Risksiz kazanç isteyenlerin mevduat tarafına geçişi, arka arkaya gelen halka arzların piyasadaki nakit sıkışıklığını daha da arttırması borsamız için olumsuz. Sağolsun SPK iki haftadır yeni halka arz onaylamıyor, iki üç ay es geçer ve kaliteli şirketleri seçerse iyi olur, yoksa arzlar patlar.

Geçen hafta başında 500 binin üzerinde kişi borsadan çıktı. Gübre Fabrikaları 9 gün üst üste taban yaptı. Bist 30 Şirketi üstelik...

Anlayacağınız dostlar pek olumlu bir şey yoktu Aralık ayı içerisinde. Umarım 2024 yatırımcılar için bereketli, bol kazançlı bir yıl olur.

Kasım sonu itibari ile; kapanış değerleri, USD 28,85, BİST 100 7.948,60 ve JuniorsPortföy 205.755 tl.

Aralık Ayı  kapanış rakamlarımız ise, USD 29,52, BİST 100 7.470,1 ve JuniorsPortföy 204.439,0 tl. olarak gerçekleşti. Aylık USD değişim: % +2,32, BİST 100: % -6,02, JuniorsPortföy: TL bazlı % -0,64, USD bazlı ise % -2,9 azalış şeklinde oldu.

Bu ay; Portföyde yer alan KONTR (25 LOT, 283 tl. Maliyet) Satış yaprak portföyden çıkardım (% 20 Zarar, 1.500 tl.), bu satıştan 5.550 tl. nakit girişi oldu. CLEBI Paylarını da sattım (9 LOT X 770,50 tl), ama yeni oluşturduğum Bedelsiz Sermaye Artırım Potansiyelli Portföyde 5 Lot CLEBI alımı yaptığım için, şirket ile vedalaştım sayılmaz.

KONTR Şirketini portföyden çıkardım. Önceleri patronlar pay satışı yapmıştı, tekrar böyle bir satış yapılması benim yatırım felsefeme ters. Elde edilen nakiti "Faizsiz" şirkete verecek olsalar da bu pay satışı durumu benim canımı sıkıyor. Böylelikle; Teknoloji alanında sadece EUPWR Şirketi kaldı portföyde. Yeni olarak TTRAK Şirketini portföye kattım, şimdilik sadece 4 adet alım yaptım portföyde yeri belli olsun diye. Temettü verimi yüksek, ihracat yapan, kurumsal kimliği oturmuş, değerli bir Koç grubu şirketi.

KONTR, CLEBI satışı ve halka arzlardan gelen yedek akçe olarak ayırdığım nakitler ile 32 lot AKSA, 120 lot AKSEN, 18 lot ARCLK,80 lot EREGL, 35 lot SASA, 25 lot SISE, 25 lot TOASO, 4 lot TTRAK ve 100 lot VESBE aldım.

Ayrıca Bedelsiz Sermaye Artırım Potansiyelli 11 Şirketten yeni oluşturduğum Portföy içinde 34.232 tl. lik alım yaptım. Toplam alım tutarı 58.225 tl. oldu. KONTR ve CLEBI satışı  sonrası esasında bu ay Portföylere net 45.740 tl.lik para girişi yapmışım.

Bu ay tüm cephaneyi kullandım ve yedek akçeler tükendi. Borsanın son iki gün kapanışı iyiydi, umarım 7.200'ler dip olmuştur ve buradan yükselerek yolumuza devam ederiz...

Bir sonraki ay görüşmek üzere, kalın sağlıcakla... Biriniz Bin olsun İnşallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder